Fayrap ve İtibar
dergisinin etkisinde ya da yelpazesinde kalmış birçok dergide ‘Yedi Güzel Adam
saçmalığı’ ‘Yedi Güzel Adam gürültüsü’ gibi şeyler okuyorum. Tabii bu
deyişlerin ardından medeniyeti ve hoşgörüyü neredeyse budalalık şeysine götüren
keskin yargılar geliyor. Yedi Güzel Adam oysa sadece yedi tane güzel
adamın arka arkaya toplanmasından oluşmaz. Fayrap özellikle bunu yapıyor.
Bakın Fayrap’ta Eren Safi ne yazmış. Sayı 73’ten alıntı yapıyorum. ‘Yedi Güzel Adam
gürültüsü üzerine mesela Mavera- Edebiyat damarından genç bir dergi veya
kendini ifade etme biçimi doğardı.’ Bugün birçok yaşlı, orta, genç dergi
kendisine bu dergileri kaynak göstererek çıkıyor. Bunları saymaya gerek var mı
bilmiyorum. Kuruluş da bunlardan biridir. Hakan Arslanbenzer’e dosya yapmamız
Fayrap’a intibaktan değil sadece emeğe saygıdandır. Bir zamanların hoyrat esen
edebiyat rüzgarının altında ezilmiş ve hakkı yenilmiş olmasındandır. Yoksa Yedi
Güzel Adam, hala yedi güzel adamdır ve herkesin yedi güzel adamı olmaya devam
ediyor. Edebiyatımızda medeniyetimizin adamlık temsilini, örneğini bile üzerine
almıştır. Bu kavram müthiş bir Horasan doğurmasıdır. Ve o Yedi Güzel
Adam’ın yaşaması, kültürü bugün aslında Mehmetli Milleti’nin, Yunus’un yetmiş
iki millet anlayışının yaşaması ve kültürüdür. Ve Yedi Güzel Adam, sapına
kadar da takvada üstünlüğü kabullenen ve kişilikle millet olma anlayışının bu
topraklarda en önde gidenidir. Cumhuriyetin rotasını medeniyet devletine doğru
çeviren Diriliş, Mavera ve Edebiyat dergilerinin ortak inşasıdır. Fayrap ve
İtibar ise bugün taşralı genleri, her an alev alabilecek asabiyeleri nedeniyle
cumhuriyete bile değil, muhtarlık cumhuriyetine yakışır iki dergi. Yani Yedi
Güzel Adam Nere, Fayrap ve İtibar nere.
* Bir Sonraki Yazının Konusu: CHP'nin son
planı, Türkiye Cumhuriyeti'ni muhtarlık cumhuriyeti haline getirmek.