4 Temmuz 2015 Cumartesi

Yedi Güzel Adam Yedi Güzel Mehmet

Fayrap ve İtibar dergisinin etkisinde ya da yelpazesinde kalmış birçok dergide ‘Yedi Güzel Adam saçmalığı’ ‘Yedi Güzel Adam gürültüsü’ gibi şeyler okuyorum. Tabii bu deyişlerin ardından medeniyeti ve hoşgörüyü neredeyse budalalık şeysine götüren keskin yargılar geliyor.  Yedi Güzel Adam oysa sadece yedi tane güzel adamın arka arkaya  toplanmasından oluşmaz. Fayrap özellikle bunu yapıyor. Bakın Fayrap’ta Eren Safi ne yazmış. Sayı 73’ten alıntı yapıyorum. ‘Yedi Güzel Adam gürültüsü üzerine mesela Mavera- Edebiyat damarından genç bir dergi veya kendini ifade etme biçimi doğardı.’ Bugün birçok yaşlı, orta, genç dergi kendisine bu dergileri kaynak göstererek çıkıyor. Bunları saymaya gerek var mı bilmiyorum. Kuruluş da bunlardan biridir. Hakan Arslanbenzer’e dosya yapmamız Fayrap’a intibaktan değil sadece emeğe saygıdandır. Bir zamanların hoyrat esen edebiyat rüzgarının altında ezilmiş ve hakkı yenilmiş olmasındandır. Yoksa Yedi Güzel Adam, hala yedi güzel adamdır ve herkesin yedi güzel adamı olmaya devam ediyor. Edebiyatımızda medeniyetimizin adamlık temsilini, örneğini bile üzerine almıştır. Bu kavram müthiş bir Horasan doğurmasıdır. Ve  o Yedi Güzel Adam’ın yaşaması, kültürü bugün aslında Mehmetli Milleti’nin, Yunus’un yetmiş iki millet anlayışının yaşaması ve kültürüdür. Ve Yedi Güzel Adam, sapına kadar da takvada üstünlüğü kabullenen ve kişilikle millet olma anlayışının bu topraklarda en önde gidenidir. Cumhuriyetin rotasını medeniyet devletine doğru çeviren Diriliş, Mavera ve Edebiyat dergilerinin ortak inşasıdır. Fayrap ve İtibar ise bugün taşralı genleri, her an alev alabilecek asabiyeleri nedeniyle cumhuriyete bile değil, muhtarlık cumhuriyetine yakışır iki dergi. Yani Yedi Güzel Adam Nere, Fayrap ve İtibar nere.

 * Bir Sonraki Yazının Konusu: CHP'nin son planı, Türkiye Cumhuriyeti'ni muhtarlık cumhuriyeti haline getirmek.

Yeprem Türk