Mühür dergisini dolduran yazar ve şairler
kendilerini nerede, nasıl görüyorlar bilemem. Gelenekçiler midir, sosyalistler
midir, laikler midir, muhafazakarlar mıdır, bu anlaşılmıyor. Mesela
güya gelenekçi Ali Günvar’dan, lağımcıbaşı Küçük İskender, laik Baki
Ayhan T. ve muhafazakar Celal Fedai’ye
kadar uzanır Mühür’ün şair kadrosu. Yani Mühür’de aslında, dergiyi karıştırdınığızda
her şey bulunur, ahlak ve ilke dışında. Sol edebiyat diye bir şeyin
kalmadığını öğrenmek istiyorsanız Mühür’ün son sayısını (60) okumanızı
öneririm. Önce teorik olarak tabii. Baki Ayhan T.
şiirine bile İslamcı şiir akımı olan Neo-Epik ve diğer Klasik şiirin uzantıları boyunca bakılmış. Neo-epik şiir ibaresi kullanılmamış Neo-Epik şiir için. Yeni Epik ifadesi yer almış. Yani
Neo-epik şiirin Karagözcesi oluyor, bu. sonuçta biz de Neo-epik şiiri Anadolu
Şiir Hareketi şeklinde kodluyoruz. Olabilir. Belirtilen Yeni Klasik şiirse Celal Fedai’nin
Neo-Klasik dediği ancak bir türlü olamayan şiir türüdür.
Ahlak bakımından Mühür aynı sayıda dipte. Kalem niyetine
penis kullanılmış yer yer dergide. Cihan Oğuz’un ‘Hasmane Akşam’ adlı şiiri
bu tiyniyette bir şiirdir. Bir şekilde tüm İslam aleminin, Müslümanların iman ettiği üstün dört melekten birine küfür edilmiş, şiirde. ‘Karşımıza azrail çıksa …ceğiz' Öncelikle devletime, hukuka havale ediyorum bu saldırıyı. Yasalarla, cürmün hem dergi hem de şair bağlamında cezası
verilmeli.
Ve olay akabinde hala Mühür’de ürün
yayımlayacak uzak yakın tanıdıklarla selam sabahım bitmiştir.
(Başlık: Cihan Oğuz şiirinden)
Yeprem Türk