5 Nisan 2014 Cumartesi

Causalité de base : avant-propos






Akla yatkın; medeniyet ve gelenek kökenli bir milletin hanedan oluşturma amaçlı kimliği: Kalbe yatkın çünkü askerine Mehmetçik diyen ve düzeni ve kutsal kavgayı askeri üzerinden yapmış bir milletin kültür ve iman özeti ismi: Yirminci yüzyılın başlattığı yirmi birinci yüzyıla sarkıttığı etnik kavganın iman temeli alınarak yeniden tarafların birbirini gözden geçirmesi gerektiği fikrini içten içe öne koyan bir titre sahip olduğu için: çoğunluğun Mehmetlerden oluştuğu, Mehmet’in bırakın itiraz edilmesi gereken bir çatı isim olmasını, birleştirme tek yekun haline getirme noktasındaki esrarlı perdeyi yönetici aktörlerin aklına haykırma gücünden dolayı: bırakın şair şairliğini yapsın, aşık olsun, saz çalsın, şarap içsin, nesre yaklaşmasın nazmının içinde debelensin dursun diyenlere karşı şairinde nesri olur, şair de devlet kurar hem bu sadece mısralardan oluşan bir devlet değil fiilen teşkilat ve teşrifatını oluşturacak kadar amacını dışa vurup ezberleri bozduğu için. Irk ve asabiyet temelli yirminci yüzyılın entrika ve propagandanın esiri milyonların önüne doğrudan dolaysız evelemeden gevelemeden devletin bütün müminlerin ortak çatısı olduğunu ve işin temelinin sevgi ve insanı yaşatma şuuru olduğunu haykırdığı için.
 
Dahası ve bil cümle: Hugo’nun nefesiyle, surların önünde İkinci Mehmet;  (Fransız şövalyesine), Ona haykırıyordu:

Kimsin sen?  (La legende des siecles) diyenlere Muhammedi Mehmetleriz deme hakkını yeniden bu ümmete kazandırma ahdinde olduğun için. Mehmetli Devleti, Mehmetlerle dolu devlet Mehmetlerin teşekkül ettirdiği devlet Mehmet adaletini, Mehmet şefkatini ve dirayetini gösterecek devlet olarak medeniyetin bin yıllık Muhammedi iradeye olan teşkilat bağı ve bayrağını omuzlayacak devlet olarak gündemdedir…

impératifs de base: deuxieme point

Allah’ın bu topraklarda herkese verdiği iştir” bir faaliyet, bir ruh, bir mesai, sosyo-ekonomiyi ve sosyo-politiği Allahın elinden alan bir iş akdi olarak Mehmetli Devleti’nin geleceği ve ideali 571 yılında doğan sevgilinin geleceğe doğru bütün doğum yıl dönemlerini bir vuslat aşkıyla kucaklama şuurudur. Bir bunu bilir. Devletler idealize edilir, kurgulanır, hukukla, orduyla parlatılır. Devlet toprak bütünlüğü olan ve siyasal bakımdan örgütlenmişi bir organize yapı. Birlikte yaşam zorunluluğu birlikte yaşanların haklarını birlikte yaşamayanlara karşı koruma ve kollama gücü yani devlet bu ise -ki evet budur-doğallık kendiliğindenlik atfeder.

 Zorlama yoktur, zorakilik yoktur. Türkiye 10.yüzyıldan beridir Türkiye’dir. Türkiye yani Türkeli, Türklerin yaşadığı yurt. Toprak parçası değildir Türkiye vatandır. Tuğrul Bey’in parmağına derviş babanın abdest alırken kullandığı ibriğinin su ağzını yüzük yaptığı muska kutusundan binlerce kez Mekkeli sevgiliye salâvatın Musa’nın Tur dağındaki harfleriyle göğsüne yazdırdığı vahyin binlerce yıllık mirasına bir soluk kadar yakın bir bağdır bu, bağlılığı, intisabıdır bu… Hayal gibi ama hakikat budur abdest testisinin su ağzını parmağına yar yapan bir devlet bilincini yirmi birici yüzyılda bizler taşıyoruz, taşıyacağız.

conclusion de base: troiseme point

Türk devlet şuuru, insanı yaşat ki devlet yaşasın anlayışı aynı zamanda ve kesinlikle ilayı kelimetullah temellidir. Allah ve Devlet; Muhammed (a.s) ve Devlet aslında, devletin silsile beyanıdır ve zamanın zeminin önünde ne lazımsa o yapılmalıdır anlayışının real politiği eğer soy ve kurucu lider kendine ve ahfadına Mehmetli Devleti diyorsa, benden onlar, benimle onlar sahiplenişi yani, tarih boyu öyle olduğu gibi (Osmanlı Beyliği-Danişmentli Beyliği- Artukoğlu beyliği- Tolunoğlu beyliği- Selçuklular vs..) belki bir Mehmet adında beyimiz yok ama (ola da bilir) Mehmet’in kalbe+ruha+sırra+hafiye çekilen lafzayi celali bütün azaları beyinde tamam eyliyor.

(Kuruluş , mart nisan, sayı 2)

MEHMET HABİL TECİMEN